24 Ekim 2015 Cumartesi

DAMLA SAKIZLI & LABNELİ MUAHLLEBİ..ve hikayesi :))

merhaba arkadaşlar .. 
benim gibi tatlı severlere hem kolay hemde çok lezzetli pratik bir tatlı tarifi olan bu muhallebiyi paylaşmak istiyorum.
genelde damla sakızlı muhallebi hep yapılan klasik bir tatlıdır.. fakat içine labne girince iş biraz değişti :) 
Ayrıca benim klasik krema ve muhhallebi tarzım önce sütü koyarım ve diğer malzemeleri ilave ederek  hazırlarım.. Bu kez internette dikkatimi çeken bir tarife göre uyguladım. Önce un ve yağ kavrulup daha sonra süt ilave ediliyor. ve bu lezzet daha çok hoşuma gitti... 
daha fazla konuyu uzatmadan tarifi yazıyorum :)




  • 1 Litre süt
  • yarım paketten biraz az margarin yada  tereyağı
  • 1Su bardağı şeker
  • 1 Su bardağından 2 kaşık az un. 
  •  damla sakızı ( damla sakızı yoksa---- falım kalsik sakız---  lacivert pektli olan kullanılabilir tat veriyor )
  • yarım paket Labne 
  • Yağ ve un kavurulup süt yavaş yavaş eklenir. Şeker ilave edilir.kıvamına göre 1 kaşık yada 2 kaşık nişasta eklenir.. Kaynadıktan sonra damla sakızı konularak 5 dak. mikserle çırpılır. Ilıklaştıktan sonra içine Labne eklenerek tekrar çırpılır  borcam tepsi biraz elimizle hafif ıslatılıp daha sonra muhallebi dökülür. ( ıslatmamızın sebebi soguyunca cıkartmak kolaylaşıyor.) biraz soguduktan sonra dısarda. üzerine çikolata sosu dökülerek bir gece dolapta soğutulur.. Ertesi gün afiyetle yenilir :)
Yaptığımda herkesin bayılarak yediği bir tatlı oldu. Ama paylaşmadan edemeyeceğim aklıma bu tatlıyı ilk uyguladığım gün geldi :)
henüz 15 yaşlarında falandım.. liseye gidiyorum o dönem. 
Sınıftan arkadaşım Sevda (kulakları çınlasın ) böyle bir muhallebi yapıp getirmişti.. ben tabi bayıldım ve tarifini istedim..
sağolsun verdi. 
Akşamı bütün malzemeyi aldım eve gittim. Büyük bir hevesle ilk tatlımı yapacak olmanın heyecanı :)
muhallebisi az çok fena değildi hadi.. ama üstü için çikolata sosu hazır değil kendim pişircektim tarife göre.. 
şimdi kolayı var al ve dök :))
neyse süt kakao şeker falan koydum baktım yumurta diyor iki tane... bir güzel tavaya kırar gibi kırdım iki yumurtayı....Nerden bileyim sadece sarısı olacak ılıştırılıp hızla çırpılacak... yumurtalar pişti kakaonun içinde oldumu kakaolu sahanda yumurta :))) hemen döktüm tabi çöpe :)) ama hırslıyım illa olacak..baktım yumurtalı olmuyor bukez yumurta koymamaya karar verdim :)  bu kezde sanırmı margarini fazla kaçırmışım tatlı soğuyunca ertesi gün anladım .... dolaptan çıakrtıp streçi kaldırdığımda 2 parmak beyaz yağ tutmuştu üzeri...o günden sonra uzun süre mutfağa girmemiştim... şimdi okadar çok tecrübe kazandım ki...özellikle tatlılar konusunda :) ve her yediğimde yaptığımda o gün gelir aklıma güzel bir kahkaha atarım :) 
işte böyle benimde yol katedişim... herşeyin bir ilki vardı hala denemeyen arkadaşlar varsa en azından tutmazsa güel bir anı kalır :) ama benim tarifimde yumurta yok ;) o yüzden eminim afiyetle yiyebileceğiniz bir tatlı olur :)
mutlu hafta sonları....

4 yorum:

  1. Instagram'da görüp parmağımla ekranı sıyırmıştım. Çikolata sosunu düzgün çizgiler halinde dökmeye çalışırken vazgeçip boca edivermişsiniz gibi duruyor ve bu doğal görünümü çok sevdim :) Damla sakızını çok severim, mutlaka deneyeceğim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Cok tesekkur ederimm bildirim gelmedigi icin yeni gordum :) valla oyle dayanamadim duzgun dokmeye tahamulum kalmayinca rasgele doktum :) ozaman denediginizde fotograf bekliyorum elim ekranda :)))

    YanıtlaSil
  3. Bende aşçılık okuyorum ve ilgi alanım kesinlikle tatlı. Bunu denemek istiyorum. Bloğunuz cok güzel. Takibe aldım bende beklerim :) sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. damla sakızlı her şeye bayılırım ellerinize sağlık

    YanıtlaSil